Een feestdagenseizoen als nooit tevoren


COVID-19

Dit jaar gaan de feestdagen anders zijn en dat heeft natuurlijk alles te maken met de uitbraak van COVID-19. Zoals het er nu uitziet, kunnen we met Sinterklaas en kerst niet meer met de hele familie of vriendengroep bij elkaar komen en we moeten dus op zoek naar een alternatieve manier om deze dagen te vieren.

 

Op het professionele vlak zorgt de corona-uitbraak ook voor een uitdaging; hoewel we tijdens de gedeeltelijke lockdown ook al veel spullen hebben gekocht om het thuis zitten en werken zo comfortabel mogelijk te maken, denk ik dat de komende weken ervoor gaan zorgen dat de online consumentenbestedingen met dagen als Singles’ Day, Black Friday en de feestdagen een extra vlucht gaan nemen. Mensen die drukke winkels en locaties willen vermijden, gaan online op zoek naar zaken die het leven en werken thuis vergemakkelijken en op zoek naar cadeaus en andere artikelen voor Sinterklaas en kerst.

 

Wees voorbereid – Bestel op tijd

Natuurlijk gaan we er met de e-commercesector alles aan doen om deze online aankopen in goede banen te leiden en daarom starten we ook dit jaar weer een campagne waarin we met de webwinkels en vervoerders consumenten oproepen om hun feestdagenpakketjes op tijd te bestellen.

 

Webwinkeliers kunnen hier individueel natuurlijk ook aan bijdragen en hier helpen wij u natuurlijk graag bij. Zo heeft Thuiswinkel.org een aantal tips waarmee u de druk in uw winkel én op de logistieke sector wat kan verlichten:

  1. Deel uw verkoopprognose met de vervoerders, zodat zij zich daarop kunnen voorbereiden.
  2. Spreid uw salesacties en haal ze naar voren.
  3. Informeer klanten duidelijk over de levertijd en beloof geen dingen die u niet waar kunt maken.
  4. Stimuleer uw klanten met salesacties om zoveel mogelijk bestellingen in één keer te doen.
  5. Geef consumenten de mogelijkheid om de pakketjes af te halen in een winkel of bij een afhaalpunt.
  6. Probeer zoveel mogelijk bestellingen voor dezelfde klant in één pakket te verpakken.
  7. Probeer de bestellingen aan het einde van de week aan te leveren bij uw verzendpartij en vermijd drukte.
  8. Vermijd drukte tijdens de late uren op de dag en zorg dat uw pakket zo vroeg mogelijk op de dag bij de vervoerder is.
  9. Zorg ervoor dat consumenten hun bestelling kunnen volgen met Track & Trace.

 

Als we allemaal ons beste beentje voorzetten, weten wij zeker dat we ook dit jaar de feestdagen tot een succes kunnen maken voor consumenten, webwinkels en vervoerders. Zelfs als we dit jaar met minder mensen bij elkaar mogen zijn. We weten namelijk zeker dat we genoeg manieren kunnen verzinnen om het binnen alle bestaande en komende richtlijnen en maatregelen werkbaar en gezellig te maken.

Blog is aangeleverd door Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org

 

bron | 27-11-2020